Pentru că și eu am fost odată la început de drum, m-am gândit că te-ar ajuta să afli metode de promovare online gratuita pe Google.
Uneori nu este suficient să fi doar bun la ceva sau să dezvolți un produs foarte util. Și să știi doar tu și niște apropiați despre asta.
Este deasemenea foarte important ca lumea să audă despre tine, despre ceea ce faci bine, să te cunoască.
Cei care aveți copii mici știți ce se întâmplă atunci când își doresc ceva: țipă, plâng, unii se tăvălesc pe jos și insistă din toate puterile pentru a obține acel ceva. Nu renunță!
Cam așa se întâmplă și cu promovare online. Nu renunța și lucrează la prezentarea ta, cea care va vorbi în locul tău despre tine. În fata celor dornici să te descopere pentru ceea ce faci TU BINE!
Promovează-te online, astfel încât efortul din spatele muncii tale să nu rămână nerecompensat.
Și poti incepe totul prin reclama pe Google gratis.
Există câteva instrumente de promovare, pe care Google le pune la dispoziția utilizatorului și de care te poți folosi. Astăzi voi vorbi despre două dintre acestea: Google My Business și Merchant Center.
Ce este Google My Business ?
Configurarea contului se face destul de simplu : te înregistrezi cu o adresă de gmail valabilă și apoi completezi profilul companiei. Vei primi intrebări legate de domeniul de activitate, de produsele comercializate și adresa firmei.
Unde va apărea firma ta, dacă te folosești de acest instrument de promovare online gratuita?
In căutările Google Search și pe Google Maps.
Poți personaliza mai bine profilul companiei tale prin:
- adăugarea datelor de contact
- adăugarea unui număr de telefon la care vei fi disponibil
- adăugarea orelor în care poți interacționa cu clienții
- folosirea unor imagini reprezentative pentru business-ul tău
- adăugarea unui link către afacerea ta.
Până acum totul sună ca și cum te-ai inregistra pe un site de genul listafirme.ro.
Însă Google My Business este mai mult decat atât.
Mai pune la dispoziția utilizatorilor două instrumente de promovare foarte utile:
1. Poți să iți faci tu un site gratuit
2. Poți să interacționezi cu clientul potențial chiar și în timp real.
Site-ul pe care îl poți face gratuit este într-adevăr unul mai simplu dar de folos. Mai ales atunci când nu ai buget suficient pentru dezvoltarea unui site mai complex dar totusi îți dorești să te prezinți în fața publicului tău printr-o imagine profesională.
Și da! Poți să te conectezi cu potențialii tăi cumpărători. Cum?
Prin crearea de postări cu oferte, prin răspunsurile la review-urile pe care le primești. Poți primi telefoane din partea clienților direct din contul de Google My Business și chiar rezervări pentru anumite produse.
După părerea mea, orice firma ar putea sa fie prezentă în mediul online folosind Google My Business ca și idee de promovare online gratuita.
Cum te poate ajuta Google My Business în campaniile tale de Google Ads?
Prin integrarea Google My Bunsiness în Google Ads utilizând ”Location Extension”. Putem face campanii de promovare interesante împreună. Afli mai multe despre noi aici.
Ce este Merchant Center?
Merchant Center este un instrument de promovare online gratuita, furnizat de Google pentru magazinele online sau pentru cei care vând produse.
Principiul este simplu: o platformă pe care îți listezi produsele pe care le ai.
Găsiți aici link către acest instrument de marketing.
Începi prin a configura contul : introduci o adresă de gmail valabilă și datele firmei tale.
Cum definim lista cu produse?
Fie manual sau utilizând funcția de import (atunci când ai mai multe produse).
Pentru fiecare produs avem nevoie să specificăm :
Atributele/caracteristicile produselor : brand, condiția produsului, culoare, greutate, descriere etc
Preț și metoda de livrare către client
Imagini sugestive cu produsul
Link către site-ul unde se află produsul
După ce am completat tot ce este necesar, Google ne oferă două oportunități de promovare : una gratuită (free listings) și una plătită (shopping ads).
Unde va apare firma ta dacă te folosesti de promovare online gratuita prin Merchant Center ?
Produsul promovat va fi în pagina fie în pagina de Google Search sau în pagina de Google Shopping.
M-am gândit că ar fi mai ușor de înțeles dacă exemplific ceea ce am povestit anterior. Mai jos regăsiți anunțul unui client de-al firmei noastre Tinx, care a ales să își facă promovare atât promovare gratuită cât și plătită.
Este vorba despre o firmă care comercializează utilaje de industria lemnului. Cuvântul cheie este banzic orizontal care declanșează afișarea a doua tipuri de listări: cea plătită (în prima secțiune Sponsored) și cea gratuită ( în a doua secțiune About this page).

Prin integrarea Google Merchant Center în Google Ads se pot face campanile interesante numite : Google Shopping Ads. Dacă ești interesat de astfel de campanii te putem ajuta noi, aici.
Să fie cu folos!